Vår

Det är en trött Agnes som skriver det här inlägget, kommer nog somna direkt efter att detta är publicerat.
I helgen så åkte jag Rebecca och Felicia till South Kensington och gick på Natural History Museum och Science Museum. Däremellan så satte vi oss i solen och åt kinamat i en del av South Kensington jag aldrig hade varit förut. Det var nog det mysigaste stället hittills och det fanns så otroligt många mysiga caféer som vi ska testa.
Söndagen åkte vi till Kensington gick in på en bakgata och satte oss på ett fik och pluggade i några timmar. Plugget blir så mycket enklare när man sitter på ett soligt café med några vänner. Kvällen avslutades med en långpromenad till Hammersmith med Rebecca.
 
Tisdagen den här veckan var underbar. Det var 16 grader varmt och under lunchen så satt vi ute i solen på gräset i bara en tunn kofta. På mattelektionen så övertalade vi Karin med att få ha utematte så jag och Julia låg och höll på med tillämpningar på derivata innan några andra klasskompisar kom ut och vi tappade fokus lite och låg i gräset och pratade tills vi slutade. Jag promenerade genom parken hem och insåg hur mycket jag hade saknat det. Längtar så tills träden har alla blad igen för då kommer jag att hänga i parken varje dag.
Vid åtta tiden på kvällen åkte jag och Rebecca och mötte upp en hel drös på White Hart för pubhäng och fotbollsmatch. Rakel och jag promenerade hem från Barnes och gud så härligt det var att gå i en öppen skinnjacka med en tunn kofta klockan 10 på kvällen och inte frysa det minsta.
 
Igår var det studiedag och den skulle skolan spendera på ett studiebesök i Houses of Parliament. Sjukt fin byggnad och häftigt att få se drottningens tron i House of Lords. David Cameron var i byggnaden samtidigt och hade frågestund synd att vi inte gick förbi där, hade velat kryssa av honom från min lista med världsledare. Skämt o sido så hade det faktiskt varit coolt att se honom. Kan även påpeka att det var skrämmande likt Hogwarts där inne, tror seriöst att de har filmat vissa scener där alltså!
 
Dagen idag var inte lika bra vaknade på fel humör genom att behöva stressa till skolan men ändå komma 20 min för tidigt. Hatar Londons trafik! Det blev inte bättre för att vi hade en jättejobbig svenska uppgift och ett bokföringsprov. Men nu är denna dagen i alla fall slut och jag ska gå och lägga mig för att vakna upp på ett bättre humör imorgon. Sov gott!
Natural History Museum
Kensington High Street i söndags
Vååår!
Lunch ute i solen i tisdags


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0