Tiden springer iväg

Tjenixen!
Vad har hänt sen sist då? Mycket kan jag lova så jag ska försöka skriva ner det jag kommer ihåg.
Det var mycket plugg men trots det så var vi ett gäng som förr förra helgen bestämde oss för att dra ut och dansa. Vi samlades ett stort gäng hemma hos Karl där vi taggade till innan vi åkte in till stan och dansade in på småtimmarna. Det visade sig även vara en Arsenal spelare inne på klubben vilket gjorde att några av killarna från vårt gäng blev utslängda då de gick för nära honom. Haha, vi tjejer visste inte ens vem det var men killarna var väldigt uppspelta över att han var där.
Dagen efter åkte jag vi till Chinatown där det var kinesiskt nyår. Vi köpte mat och gick runt i ett London som regnade innan vi gick runt lite på Picadilly. En mysig söndag helt enkelt. Veckan som kom var inte så händelserik, jag hade mest panik över min läslogg som jag skulle skriva. Vi hade studiedag på tisdagen och ekonomitvåorna skulle till ett hindustiskt tempel och det skadade ju inte att templet låg precis vid IKEA. Så vi invaderade IKEA och letade förgäves efter semlor som de inte hade. Besviken är en underdrift då man tycker att IKEA ska följa svenska traditioner och inte haka på pankaksdagen bara för att det råkar vara det i England.
Men lite köttbullar fick jag i alla fall i mig, och glass, och chokladbollar, och flädersaft. Det gick nog ingen nöd på någon för alla mådde så sjukt illa när vi gick mot templet.

På fredagen så åkte jag hem efter skolan och packade väskan och klockan nio på kvällen lämnade jag Engelsk mark för att besöka Sverige i några dagar. Lite surt att lämna ett soligt London där folk låg ute och solade i t-shirt för att sedan hamna i ett snötäckt Stockholm. Men det var mysigt att vara hemma några dagar då det är sista gången som jag var det på 16 veckor. Har aldrig varit ifrån Sverige så länge i sträck någonsin.
Efter några dagars avkoppling så åkte jag tillbaka till London med Ellinor. Vi åkte in till hotellet som låg väldigt centralt och somnade efter att ha handlat lite proviant på Subway. På lördagen gick vi upp tidigt och åt riktigt god hotellfrukost. Sedan drog vi ut till ett tomt Oxford Street, har aldrig sätt det så tomt. Vi vandrade ner till Picadilly där vi handlade musikalbiljetter till Wicked innan vi spenderade någon timme inne på Waterstones. Åkte sedan till Westfield där vi shoppade i några timmar innan vi återvände till hotellet för att fixa till oss för kvällen. Tanken var att vi skulle äta på Vapiano men vi hamnade på Strada istället och åt italiensk. Sedan åkte vi till Victoria station där teatern låg och jag blev positivt överraskad av musikalen. Det var riktigt mysigt!
Söndagen började tidigt den med för jag skulle hem och lämna min stora resväska. Sedan blev det någon timme på Victoria and Albert Museum innan vi åt en mysig lunch.
Sedan hade jag ett skolprojekt inbokat så min religionsgrupp åkte till Wimbledon där vi mediterade med en buddhistisk munk och drack te i ett buddhistiskt tempel. Då kan jag bocka av det på min bucketlist. Sedan åkte jag tillbaka till hotellet där vi bestämde oss för att gå ut och äta.
Vi bestämde oss för att kolla på Oscarsgalan men det strulade så vi gav upp vid klockan två ungefär. Fyra timmar senare gick jag upp för att åka till skolan.
Kinesiskt nyår!
Min välgörenhetsgrupp i Entreprenörskapen!
Det hindustiska templet som vi besökte med skolan (Bild från google)
Det buddhistiska templet där vi var igår.


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0