Låååångt inlägg

Sorry sorry för den sopiga uppdateringen men jag har varit upptagen med att leva livet här i London. Jag känner att jag verkligen har börjat komma in i rutinerna. Jag stormtrivs och hade jag inte åkt hit hade jag nog varit så skoltrött att jag hade dött. Men här är allt bara kul, för alla är glada och vill så mycket.
 
I fredags mötte jag upp några från klassen och åkte till Richmond och åt på en mysig resturang som hette Bill's. Jag åt moules frites. Så jäkla gott! Vi var totalt 7 personer så där satt vi och pratade en stund innan vi bestämde oss för att åka vidare till en pub. Men det är inte alltid så lätt att hitta någonstans med buss här i London. Vi åkte fel och vilse några gånger, men det var mysigt att åka dubbeldäckare på natten. Det roliga är att alla ungdomar går typ längst bak i bussen medan alla vi hela tiden vill sitta längst upp längst fram. Vi är verkligen turistiga av oss. Har dessutom upptäckt att det är många som märker att vi är svenskar och gärna säger några fraser själva som dom har lärt sig. Alltid lika trevligt! Men ibland blir man tagen för dansk, fransk eller något helt annat. Aja i alla fall när vi kom fram till puben så stängde de precis så vi bestämde oss för att åka tillbaka hem och sedan åka dit dagen efter.
Jag åt moules frites!

Lördagen var rätt lugn, jag och Linn bestämde oss för att åka in och turista i London men det blev helt fail med bussarna så vi hamnade på något ställe vi aldrig hade varit på och kunde typ inte komma hem så vi bestämde för att åka direkt till Richmond och möta upp de andra istället. Vi åkte till Rasmus hotell och var där i någon timme innan vi åkte till White Heart där typ alla svenskar hänger så vi mötte upp många från klassen och där till klockan 1 då vi åkte hem, men bussarna gick typ inte så jag och Linn fick gå hem från Richmond vilket var segt. När vi kom hem var Leo och Rachel fortfarande vakna så vi åt tårta och blev t.om. bjudna på champange.
I söndags mötte vaknade jag klockan 11 och såg att Anna hade skrivit att vi skulle ses på Starbucks klockan 12. Så jag drog på mig kläderna och stack ut i regnet för att plugga/fika i tre timmar på Starbucks med några tjejer från klassen. Jag har blivit en riktig kaffedrickare (eller inte riktig kanske då jag bara dricker t.ex. kaffe mocha) så jag tog kaffe och åt min frukost där. Sen hade jag och Linn huset för oss själva hela dagen vilket var underbart skönt. Jag pluggade i flera timmar den kvällen både företagsekonomi och samhällskunskap.                
 
Igår gick jag i regnet till skolan vilket var mysigt. Men jag hade helt felbedömmt värmen för jag trodde att det skulle vara iskallt men det var det verkligen inte. Jag hade tagit på mig tjocktröja och sockor så jag svettades ihjäl! Det regnade hela dagen men trots det så gick jag både till och från skolan. När jag kom hem sa Leo att vi skulle skicka in en ny blankett till oystercard för att dom typ tappat bort min men inte ville erkänna det. Så vi åkte upp till skolan för att få signatur av Mia, men då hade hon gått för dagen. Väl hemma fick vi strömavbrott så det var lite kaos här hemma men jag tyckte det bara var mysigt. Vi fick igång strömmen imorse så det varade bara under natten.
 
Jag fick skjuts till skolan idag istället så att hon sedan kunde åka ner till Richmond för att lämna in blanketten. Idag så skulle jag och några andra ha en debatt i samhällskunskap framför hela klassen och jag skulle vara vänster och vara emot friskolor och det var jättesvårt då man själv höll med om alla argument som den andra sidan sa men det gick väl helt okej. Nu har jag precis ätit och ska snart till Richmond för att träffa några från klassen och bara mysa på någon pub någonstans. Skön tisdag!
Ser ni de små prickarna? Det är hjortar såna här ställen ser man många av när man åker till skolan!
Utsikten från bilfönstret!
En marknadsföringslektion.
Internet är alldeles för segt (som vanligt) för att jag ska kunna ladda upp bilder så de kommer under morgondagen då jag har mycket håltimmar. Så kolla samma inlägg imorgon! Och juste PAPPA KOLLA DIN MOBIL JAG DÖR HÄR BORTA!!

Christer

Jag har något mystiskt fel på min mobil - det är massor med sms som jag inte får. Har upptäckt det nu. Skall kolla. Marcus skulle se vad han kan göra på TV4.

2012-09-27 @ 19:02:00




Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0