IKEA

En ledig dag här i London innebär inte en dag man tar det lite lugnt är hemma och så vidare. Nej för imorse gick jag ut och sprang en stund, sedan messade Viktoria och sa att vi skulle mötas tidigare så jag sprang fort som attans hem och duschade innan jag stack till Richmond och mötte upp Viktoria och Rebecca. Väl där tog vi tåget till något ställe som jag inte kommer ihåg vad det hette, men därifrån tog vi i alla fall en liten Ikea bil/buss till Ikea. Haha det var en bil/buss med bara tyskar och svenskar.
När vi kom till Ikea fick vi Sverige feeling direkt. Det var som att vara hemma. Allt stod på svenska. Vi fick provsmaka kanelbullar, pepparkakor och glögg i början och sen gjorde vi inget annat än att längta tills vi skulle komma till mataffären i slutet av Ikea. Jag köpte lite behövande saker till mitt rum som ett set med burkar för att förvara mitt smink, en spegel så att jag slipper sminka mig i min säng, tidskriftsamlare för alla papper, prydnadskuddar till sängen och en tvättkorg. Kuddarna behöver jag för att komma upp med huvudet lite så att jag kan andas om nätterna. Sen i mataffären så köpte jag lingonsaft, glögg, lussebullar och julmust. Man kan ju tro att det är jul redan och med tanke på att Rebecca köpte pepparkaksdeg så känns det ju nästan som att vi måste ha en minijul här snart. Innan vi stack hem så åt vi swedish meatballs. Jag har nog aldrig uppskattat en tallrik köttbullar så mycket, men det var typ det godaste på länge.
Hemresan tog väldigt lång tid för vi åkte fel och alla saker var försenade så det tog två timmar extra. Inte så kul speciellt inte när det ösregnade. Jag lät i alla fall min värdfamilj smaka julmust när jag kom hem och det tyckte de faktiskt om.
Sen åt jag middag och fixade mig och åkte till Kingston med ett gäng tjejer för att pubba men det var rätt dött så vi åkte hem igen och jag var hemma typ halv 12. Nej nu ska jag somna till någon film.
Min och Rebeccas korg!
Ren lycka!!
Charmig bild på Rebecca och Viktoria!


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0