Två kyrkor en nattklubb

Tjabba!
 
På måndag är det två veckor tills jag kommer hem till Sverige, och sedan vänder några timmar senare och flyger vidare. Konstigt nog har det gått sjukt fort sen vi bokade tills att vi nu snart ska åka. Kankse för att jag njuter så mycket här och inte vill att tiden här ska ta slut.
 
Vad har hänt sedan sist?
Onsdagen hade vi studiedag och åkte till St Pauls Cathedral. Är inte så förtjust i kyrkor så hade nog inte varit så kul om det inte var för domet. Herregud så högt upp vi gick! 1056 trappsteg tog jag i det tornet. Men jäklar vilken utsikt man fick tillslut. Det fanns tre olika nivåer, så för varje steg blev man bara mer och mer skakis. När vi väl kom upp till det högsta så hade vi utsikt över London och såg t.o.m. ner på London Eye och Big Ben, då är man högt upp.
 
Igår var vi ett gäng tjejer som bestämde oss för att gå ut. Vi drog först och åt asiatisk mat på en restaurang och sedan vidare till Rose där vi dansade i några timmar. Riktigt rolig kväll!
Fina Rebecca och Julia!
Vickan och Julia på väg in!
 
Imorse gick jag upp hyffsat tidigt för jag skulle möta upp tjejerna för lite svensk julmarknad. Klockan 12 möttes vi vid stationen och det var så sjukt mycket folk. England mötte Syd Afrika i rugby och arenan ligger i Twickenham så alla Londons invånare skulle dit och kolla på matchen. Vi tog oss in till Svenska Kyrkan i alla fall och väl där spenderade vi några timmar dels så handlade vi lite godsaker och fikade men mest satt vi nog kvar och pratade. Så himla mysigt att fika med riktig svensk fika och prata bort några timmar. Vi hade tänkt att dra förbi Saatchi och kolla på Little Black Jacket men det blev så sent så vi bestämde oss för att åka hem. Vi får ta det någon dag i veckan istället.
 
Ikväll har jag bara tagit det lugnt och så ska jag fortsätta kvällen. Hade tänkt gå upp hyffsat tidigt imorgon för att gå en promenad i parken om det är bra väder. Sen står plugg på schemat resten av dagen och kanske lite skype också. Jag har psykologipresentation på onsdag som ska vara i en kvart och jag är först ut i klassen. Problemet är bara att jag har rätt mycket kvar om man säger så. Men när den är klar då är det bara samhällen jag behöver fokusera på resten av terminen.
Over and out!
 


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0