Veckan + Oxford

Sista skolveckan innan ett 16 dagars lov gick åt till att plugga och tagga till helgen! Fredagen hade vi dessutom ett prov sista lektionen och skulle bli tvungna att sluta en timme senare än vanligt...
 
I lördags tog jag det lungt på förmiddagen men på kvällen drog vi in ett stort gäng till en ny klubb och dansade in på småtimmarna.
På söndagen vaknade jag vid halv ett vilket är ovanligt för mig! Men jag fick inte många minuters vila innan Vickan ringde och sa att det var brunch i Barnes som gällde. Jag åt en sjukt god pankaksfrukost med en bärsmothie! Sedan satt vi ett tag och funderade på vad vi skulle göra under dagen och alla var rätt trötta och vädret var bedrövligt så vi bestämde oss för att åka till Westfield och se på bio. Vi valde Safe Haven och vi var där 10 minuter innan filmen började. Det var en perfekt dag för en Nicholas Sparks film!
Åkte hem och somnade rätt fort (efter att mamma klagat på att jag inte bloggat) och sov några timmar innan klockan ringde vid sju!
Fixade mig och åkte till Hammersmith där jag mötte upp Hannah för att sedan hoppa på tuben som resten av tjejerna var på. Vi åkte in till Victoria för att därifrån hoppa på en buss till Oxford. Efter en mysig bussresa kom vi fram till Oxford. Jag hade ju hela mitt liv gått runt och trott att Oxford hade ett universitet och att det var det man gick på men nepp så fel man kan ha. Oxford har sjukt många skolor som man kan gå på och vi kollade runt på några av dem. Sen satte vi oss på ett fik som visade sig vara det Englands första Coffee House från 1650. Där drack vi afternoon tea (eller jag tog kaffe) med scones. Vi gick sedan runt på några smågator och kollade in några småbutiker ett tag innan vi återvände till London vid fyratiden.
Nu är jag lite sen eftersom att vi ska mötas upp på en bar i Richmond om en halvtimme och jag inte fixat mig. Aja jag får bli lite sen.
Dom två sista bilderna har Elsa tagit!


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0