ONE DIRECTION

Nu ska ni allt få några inlägg! Kommer dock dela upp dem i olika delar för det har trots allt hänt en del sen jag sist skrev!
Först ut är förra helgen!
 
Jag låg sjuk i feber under fredagen så jag försökte vila upp mig så mycket jag kunde för att sedan gå upp klockan sju på lördagmorgon.
Strax efter klockan 10 kom Emma och Ellinor fram till Clapham Junction och det var så kul att de äntligen var framme! Vi hade trots allt väntat på den här helgen i över ett år. Eftersom att Mortlakes tågstation var avstängt blev det en liten omväg hem, men vi lyckades rätt så bra ändå. Vi lämnade deras väskor hemma hos mig innan vi drog till Westfield där vi var strax efter 12. Jag lyckades ändå hålla rätt hårt i plånboken när det kom till shoppingen, några småsaker blev det och en hel del mat men jag köpte inget stort och det var jag väldigt nöjd över. Vi spenderade nio timmar i Westfield totalt och åt både lunch, snog, middag på Nandos (såklart, när man är med två andra 1D-fan) och avslutade med en pretzel innan vi åkte hem. Sjukt med mat men ack så gott!
Kom hem och somnade strax efter midnatt och sov i sex timmar innan alarmet ringde och vi gjorde oss i ordning för att åka in till Euston.
Där gick vårt tåg mot Liverpool och tågresan var sjukt mysig med frukost och tagg inför kvällen! När vi väl kom fram till Liverpool tog det liiiiite längre tid än väntat att komma till vårt hotell som låg åt helvete i ett kvarter där våra kroppar likaväl hade kunnat hittas 3 veckor senare efter att vi blivit mördade. Men vårt rum var mysigt och det var väl det som räknades. Men våra planer på att gå runt och utforska området försvann rätt snabbt och det hade dessutom regnat hela vägen till hotellet så vi var blöta och trötta. Vi vilade upp oss en stund för att senare fixa oss och bege oss ut och ta oss till ett område med lite mer folk. Liverpool är riktigt mysigt men man kunde ju inte förstå vad de sa överhuvudtaget, fulare dialekt får man nog leta efter. Vi satte oss på en restaurang och åt innan vi gick till arenan för att bli insläppta bara 10 minuter senare. Vi hade så sjukt bra platser för att inte ha kunnat köa för biljetter. Jag var jätterädd för att hamna brevid någon liten tjej eller ett fjortisgäng men hamnade istället brevid en tjugoåring. Perfekt tänkte jag men den tanken försvann rätt snabbt eftersom att hon spillde ut hela sitt vinglas på mig och min jacka innan konserten. Vem fan gör vågen med ett vinglas i handen? Luktade som en alkoholist under kvällen, men hade iaf tur att det inte var rödvin.
Konserten var sjukt bra och jag var så nöjd när jag gick därifrån. Ända problemet var att det var så sjukt varmt inne på arenan så att jag trodde att jag skulle svimma flera gånger.
Tågresan hem däremot gick inte alls lika smidigt med ett inställt tåg, men vi lyckades klara av det också - som allt annat här i livet.


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0