Måndag

Måndagen får sig ett helt eget inlägg för här kommer det vara en bildbomd utan dess like. Tog totalt 270 bilder men alla dom kommer inte komma upp här. Dessutom tog Nadde också sjukt mycket bilder så denna dag kommer vi nog alltid att kunna minnas oavsett om vi ville eller inte.
Nadde hade ju fyllt 19 medan hon var i Sverige så idag var det dags för hennes överraskingspresent. Vi hoppade på ett tåg strax efter fyra till Watford Junction utan att hon hade någon aning om vart hon skulle. Jag var som visste var dock lika nervös och exalterad för det.
När vi kom fram tog det dock inte lång tid innan hon förstod eftersom att det var skyltat redan vid tågstationen till Harry Potter världen. Om ni vill se info om det kan ni klicka här. Vi ställde oss och väntade på en buss som skulle skjutsa oss vidare mot studion. Det var alltså här som filmerna spelades in och nu har de gjort om det till en turistattraktion. Så jag kan nu säga att jag har stått utanför Hogwarts portar, varit inne i den stora salen, gått i Diagongränd, knackat på dörren på Privet Drive 4 och gått på bron mellan skogen och Hogwarts som sedan sprängs upp i sista filmen. Allt som var där var de riktiga som hade använts i filmerna.
Jag låter bilderna tala för sig själva. Men skulle rekomendera alla att gå dit om man har en dag över i London. (Att de sedan hade en shop på slutet där man kunde köpa chokladgrodor med kort gjorde det ju inte sämre)
Två lite för taggade tjejer för deras eget bästa..
De riktiga kostymerna som användes.


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0