Fredag - Söndag

Efter ca 4 timmars sömn gick jag upp för att åka till Clapham för att möta upp Nadde. Jag var så sjukt taggad på att hon äntligen skulle komma hit att det var jättelätt att gå upp. Att solen sken gjorde ju inte heller saken värre.
Hennes tåg kom som planerat och vi drog oss hem till mig för att lämna hennes väska och vila i någon halvtimme.
Vi gick sedan genom parken upp till min skola för att hon skulle få se den och sedan fortsatte vi ner till Richan för att sedan därifrån ta bussen tillbaka hem.
Vi vilade upp oss en stund samtidigt som jag smaskade på svenskt godis och kollade på Notting Hill. Sedan drog jag med henne till Westfield där vi kollade runt en stund men knappt shoppade något, hon fick i alla fall smaka en pretzel! Vi han med en snabb vända på Primark i Hammersmith också innan vi åkte hem och däckade.
Lördagen blev vår turistdag och vi började vid Big Ben och London Eye och gick sedan via Waterloo upp till Trafalgar square och sedan Picadilly. Mycket mer hann vi inte med innan vi åkte hem för att fixa oss inför kvällen då vi skulle ut till Cirque de soir. En cirkusklubb med allt som en cirkus innebär. Gratis popcorn, gratis pankakor med choklad, utklädda personer, ormtjusare och mycket mer. Tyckte dock inte att klubben var så bra som en klubb utan mer en upplevelse som man måste ha gjort men troligtvis inte går tillbaka till.
Nadde hade nog kunnat stanna mycket längre men jag hade riktigt ont i mina fötter och kunde knappt gå en meter till så vi drog hem.
På söndagen hade vi förlorat en timme under natten så det blev en lite senare morgon, men det gjorde inte så mycket för det var ju påskdagen och detta innebar att mycket var stängt. Vi åkte i alla fall och åt en brunch i Barnes och bestämde oss för att skippa båtracet då det var svinkallt ute och vi inte hade någon vidare lust med det. Vi tog istället en buss till Camden där vi strosade runt bland marknaderna ett bra tag och sedan vandrade bort till Primrose Hill där vi gick upp på kullen. Eftersom att mycket stängde tidigt så bestämde vi oss för att ta en middag på Vapiano. En mycket mysig dag!

nadine

SJUKT vad pannkakorna va goda!
Vill tillbaka!!

2013-04-11 @ 18:09:11




Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0